2012. november 26., hétfő

Murder - A gyilkos tárlat

Szinte heti gyakorisággal fogadom meg, hogy pihenőt tartok a Facebook-on, hogy egyáltalán nem kattintok rá két teljes napig, ésatöbbi, de ez persze sosem sikerül. Kivételesen értelmes információba akadtam odafent, az egyik kedves osztálytársam posztolta be a szóban forgó tárlat linkjét, nekem pedig, mint lelkes kriminézőnek - és olvasónak, azonnal felkeltette az érdeklődésem.

"A leghírhedtebb gyilkosságok és sorozatgyilkosok.
Esetek és elkövetők, akik óriási érdeklődéssel övezve vonultak be a történelembe. 
A kegyetlen valóság vérrel írt történetei, amelyek a mai napig nem hagyják, nem hagyhatják nyugodni a közvéleményt.Olyan borzalmak és gaztettek,  amelyek egyetemes történelmünk alakulására is hatással voltak."

Igazából a hideg fut a hátamon attól a gondolattól, hogy én ide bemenjek, felvegyem a fejhallgatót és végignézzem az egészet, mégis megírtam a télapónak, hogy ugyan, ha nem tud mit kitalálni, ide bizony szívesen elmennék egy lelkes jelentkezővel. (Biztos az is hozzá járul a lelkesedésemhez, hogy éppen a páromnál kockultam, ő az egyik gépen, én a másikon, mikor ezt megtaláltam és természetesen sikoltanom kellett, hogy ide bizony el kell mennünk, megnézte, mondta hogy jó, őt is érdekli, majd gyűjtünk rá, nézünk időpontot, egyeztetünk és ott leszünk. Nagyon örültem, hogy ennyire gyorsan beleegyezett, persze az is lehet, hogy csak rám akarta hagyni, mert mindketten tudjuk, hogy ugyanígy szerettünk volna elmenni a Titanicra meg a Bodies-ra is, és az sem jött össze. Szóval most csak azért is meg akarom mutatni, hogy bemegyek, kocsogok, vagy valami ilyesmi. :))
Egyébként az a helyzet, hogy amennyire szeretem a krimiket, a filmeket, a sorozatokat, a könyveket, a thrillereket, amennire lekötött a Discovery Investigation, amíg el nem tulajdonították (><), annyira nyomaszt is engem az ilyesmi. Biztos vagyok benne, hogy ez ebben a formában nem is egészséges, hogy még egy jó Agatha Christie után is bizonytalanul megyek néha a sötétben és egyébként is rendszeresen összeesküvés-elméleteket gyártok és magam mögé nézek az utcán, mégis sokkolom magam az ilyesmivel, de hiszem, hogy ezzel is bátrabb leszek, mert majd annál többet fogok tudni erről a világról (már amennyit tudni akarok, nyilván... o.O) és jobban fogom tudni kezelni. Magamban is, meg az utcán is, értedérted. Ezért fogott meg a leírás.

"A kiállítás azonban nem a durva erőszak cél nélkül való "mutogatásáról" szól, hiszen történelmi tényeken keresztül szembesítjük látogatóinkat a tragikus valósággal. Utánajárunk, hogy a tettesek miért és hogyan követték el brutális tetteiket. Ugyanakkor emlékezünk az áldozatokra, és megvilágítjuk az esetek történelmi és társadalmi hátterét is."

Nagyon borzasztanak már a képek is, amiket közölnek, ezért az, hogy most írok róla, programajánló mellett egy kicsit a saját meggyőzésemre is szolgál. Ha kapok jegyet, nyilván erőt veszek magamon. De ha nem, nem hajkurászom. Azt hiszem, így fogok kiegyezni magammal.
A tárlatról, a jegyekről részletesebb információt itt találsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése