2015. február 7., szombat

Kezelni a betegséget

Nem, mintha megváltanám a világot. Mindenki szokott megfázni.
Az utóbbi időben annyiszor voltam náthás, mint korábbi húsz évem alatt összesen. Ennek többnyire tudom az okát: túlhajszoltam magam, keveset aludtam, még kevesebb szabadidőm volt, amit bármire használhattam volna - ha mégis volt, akkor visszamenőleg igyekeztem aludni. Na kérem, ez így nem megy.
Most is épp náthásan ülök itthon, szombat este, a szorgalmi időszak előtti utolsó szabad szombat estémen. Képzelhetitek, mennyire van kedvem hozzá!
Hát ezért ez a bejegyzés.


Mi a teendő, ha elkaptad a fenét?

1. Ágynyugalom
Rettenetesen fontos. Nem hittem el sokáig és a mai napig nem tudom betartani, mert ugyan, kinek van ideje betegnek lenni? Pedig amikor beteg vagy, a tested jelez, hogy pihenni szeretne. Készíts forró teát és meleg takarót, két csomag százaszsepit, töltsd le a Szex és New York legalább három évadát és ess neki! Közösítsd ki a világot!
Ezt egy nagyon bölcs ember tanította nekem, és beválik. Már csak pihenni kellene megtanulni, ezzel majd máskor foglalkozom.

2. Forró tea és társaiGondolom, nem kell ecsetelnem. Javaslom, hogy szerezz be egy korsót és csomócsomó gyümölcsteát, mert azt 0-24 vedelheted nyugodtan. Ha ügyes vagy, még valakit rá is tudsz venni, hogy gyártsa le neked tízpercenként a muníciót. Ha nem, akkor nincs mese, egy puha pulcsit kell beszerezni meg egy bivalyerős vízforralót. Valaki a mézes-citromos verzióra esküszik, én ízesítés nélkül szoktam inni, már csak azért is, mert lusta vagyok mindet gondosan elkészíteni.
3. Nagymama praktikáiMéz, citrom, gyömbér. Magában, úgy, ahogy van. Én minden elpusztított citromnál és gyömbérnél férfinak érzem magam, már csak ez is segít a gyógyuláshoz. Agykontroll! ;)
(Bár hozzáteszem, citromevésben férfi még nem tudott legyőzni... :3)

4. Nagymama kincsei
Ha már itt tartunk: semmi nem gyógyít olyan gyorsan, mint a nagyi húslevese!
Nekem ez sajnos nehézkes, mert albérletben lakom, messze-messze a csodanagyimtól, de itt az én módszerem: 180 forintos Vifon leves (azért nem a 80 forintos, mert a drágább verzióban sokkal kevesebb a szénhidát, nézzétek majd meg! ;)) hagyományos módon elkészítve, legalább egy, de inkább két evőkanál Erős Pistával. "Az orromat is tisztíccsa." Betegség esetén napi egy ilyet eltolok, már csak azért is, mert kinek van ereje még külön főzni... :) Újabban egy-két gerezd fokhagymát is dobok bele miközben fő (mikrózódik... ^^), mert az ugye antibakteriális, vagy mi. :)

5. Gyümölcs
Narancs, mandarin, kiwi. Ugye nem kell részleteznem? Télen. Ha nyáron megfázol, dinnye, gondolom. De nyáron ne fázz meg.

6. Gyógyszerek
Bármennyire is a természetes praktikák híve vagyok, télen sajnos muszáj szedni a C-vitamin tablettát. Nem tudsz annyi citromot megenni, hogy elég legyen, de ezzel együtt már ér valamit a játék.
A forró italporok is be szoktak válni, én a Coldrexet preferálom, mert a NeoCitran teljesen cukoralapú, azt meg nem szívesen viszem be a szervezetembe. Egyik cég sem fizetett azért, hogy reklámozzam. ^^'
Egy jó orrcseppet sem árt beszerezni a nyugodt alvásért.
Ami a torokcukrokat illeti, szóljon, akinek beváltak már, nekem az még sosem használt.

7. Junk food
Az egészséges táplálkozás fontos, de ha beteg vagy és mekis műanyagra vágysz, hát edd! Hallgatni kell a szervezetre. ;)

8. A magyar orvosság
Forralt bor. Zseniális cucc!
Ennél pedig csak a pálinka jobb gyógyszer. Természetesen nem egyszerre a paracetamollal és társaival - vagy az egyik, vagy a másik, ez nagyon fontos! De hidd el, a pálinka fertőtlenít. A segítségével volt, hogy két napra tudtam redukálni a betegséget.
A minap sajnos nem állt módomban pálinkával kúrálnom magam, így kipróbáltam a jó öreg Jagermeistert, mert hát gyógynövényes, hátha segít. Nos, véleményem szerint sokkal finomabb és normális péntek estékhez sokkal hálásabb fegyvernem, de a betegségen sajnos nem segít. Ha már ezt a módszert választod, javaslom, hogy csináld rendesen! Keress egy jó dílert. Meg ne tudjam, hogy Fütyülőssel próbálkoztál a nátha ellen! :D



Dobd el az ébresztőórád, aludd ki magad és nyugodj le! A világ megvár, simán kivonhatod magad a forgalomból egy-két napra.
Jobbulást kívánok! ^^





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése