2015. május 2., szombat

Februári-márciusi filmnézések

Látszik, hogy elkezdődött a szorgalmi időszak - ami más egyetemistákkal ellentétben nekem sokkal-sokkal keményebb, mint a vizsgaidőszak, az én édes "pihenésem". Összesen hat filmet sikerült kivégeznem a hónapban, bár én ennyinek is örülök, tekintve, hogy tényleg nem egyszerű ez az időszak sem. Bár elkezdtem megírni ezt a posztot viszonylag időben, mégis úgy döntöttem, hogy a márciusi filmekkel egyben értékelem őket.
És edit, még ezzel is elkéstem, már az áprilisiakat is hoznom kell majd. :)

A lista

Felbruár:
Evil Dead
Poseidon
Killers (Bérgyilkosék)
Valami Amerika
Valami Amerika 2
The Raven

Március:
Life of crime
The Adjustment Bureau
Wild Target (Rakoncátlan célpont)

The Net
The Guest
The Purge: Anarchy

És a legjobbak

A legjobb februárban: Valami Amerika 2


Szórakoztató, fordulatos, kellemes. Tompos Kátyába külön beleszerettem, bár a Magányos csónak, a leghíresebb dal a filmből szerintem túlhype-olt, egyáltalán nem tetszik, ellentétben némely másikkal. Mindkét Valami Amerika kötelező darab, pont. :) 9/10

A legjobb márciusban: The Purge: Anarchy


Ez a film letépte az arcom kétszer, megfosztott a beleimtől, belémhányt, visszatöltött, aztán megpörgetett hogy elszédüljek. Sok helyszín, sok ember, sok fegyver, sok cselekmény, sok társadalmi réteg. Kétszer meg kellett állnom közben pihenni.
A jövőbeli Egyesült Államokban nagyon alacsony a bűnözés és a munkanélküliség, mert minden évben egyetlen éjszaka bármi és minden legális. A film a valaha volt legbutább gondolat - és mégis van értelme! 10/10


A legrosszabb: Life of Crime



Ezt a filmet nem értettem. Bárki, aki rám tud cáfolni, szóljon, tényleg szeretnék érdemi vitát folytatni róla. Hogy gondolhatta bárki, hogy ez a film jó lesz? Még maguk a színészek is utálják!
A történet még nem is olyan szerencsétlen: gazdag ember feleségét váltságdíj reményében elrabolja két - már nem kezdő - bűnöző, csakhogy a gazdag ember és a felesége már régen utálják egymást, a férjnk esze ágában sincs fizetni.
Először azt hittem, hogy ez valami szerencsétlen vígjáték lesz, de még az sem akart lenni. Vagy, ha igen, szóljatok, tényleg. Ezek szerint a niggerezések, zsidózások meg nácizások akartak viccesek lenni? Én alapvetően nem kapom el a tekintetem, ha egy film objektíven tálalja a témát, de ez egyszerűen gusztustalan volt.
Összegzem: nem volt vicces, de legalább tragikus dolgokat akartak viccesen előadni, de még csak azt sem, mert az elrablás és a feleség kiborulása tényleg megrázó volt - tehát 1: nem tudjuk, hogy ez a film mi akart lenni.
2: gyomorforgató volt az egész. A tömény rasszizmus (Anistonnak zsidóorrot maszkíroztak, érted?!), a karakterek, a helyszínek...
A harmadik problémám pedig, hogy ez a film semmilyen esztétikai értéket nem tud felmutatni. Ezt még értem is, nem akart esztétikus lenni, elfogadom, de mégis, a film, mint műfaj (műnem? Mi a film?) nem tud esztétikum nélkül működni. A legszebb az egész filmben Isla Fisher lába volt, de még azt is gusztustalan jelenetbe csomagolták. Aniston, mindenki Rachelje teljesen elmaszkírozva szerepelt, és effektíve látszott rajta, hogy utál szerepelni a filmben. A férfi karakterek pedig mind ocsmányak.
De tényleg. Mi volt ez?
Nem méltatom pontozásra, meg ne nézd!


A legjobb horror: Evil Dead



Ezt a filmet csak azért említem itt, mert a két hónap alatt ez volt az egyetlen igazi horror, amit láttam - egyébként, ez akár jelenthet is valamit, hogy miután ezt megnéztem, másfél hónapig horror közelében sem jártam. Nézhető egyébként, nincs vele baj. Gyanús faház, a kislányt megszállja a démon, aztán rámegy egyesével a haverokra. Voltak jó megoldások, tulajdonképpen szórakoztató film volt, bár nulla újdonságot mutat.
De sajnos azt érzem, hogy mostanában minden horrorról elmondható ez. Faház meg démon, tegye fel a kezét, aki nem találkozott még velük, ehhez képest már mindjárt jön a harmadik Insidious meg ki tudja, hanyadik lehúzott bőr a Conjuringről...
Szóval segítsetek egy kétségbe esett horrorosnak, mert untatja a piac.
Szerencsére valamelyest kárpótolnak a thrillerek, mint a The Purge: Anarchy, vagy a lentebb említett The Guest.
6/10



A legjobb vígjáték:Wild Target (Rakoncátlan célpont)



Ez a film éééédes volt.
Nagyon kellemes angol humor, szórakoztató típuskarakterek, a legkevésbé sem meglepő, ám egyáltalán nem unalmas történet. És Emily Blunt bármely ruhájáért ölni tudnánk... :)
Annak ajánlom, aki kedveli az angol humort. Én eddig nem tudtam, hogy kedvelem. :) 9/10

A legjobb sci-fi: The Adjustment Bureau (Sorsügynökség)


Először idegesített ez a film, mert nem igazán értettem. Felirat nélkül próbálkoztam vele, de ezen muszáj volt változtatnom néhány jelenet erejéig. Nem feltétlenül a felirat segített aztán, inkább az, hogy frissen próbáltam újraértelmezni, és akkor elkezdett érdekes lenni. Nagyon csöpögős romantikus egyébként: egy férfi meg egy nő láthatóan egymás miatt élnek, de egy csapat rejtélyes bácsi valamiért minden áron szét akarja választani őket. Normális indokot nem mutatnak fel, a film végéig.
Ajánlom annak, aki szereti a romantikus, nem buta filmeket, a hősszerelmes Matt Damont és nem idegesíti a szomszéd lány Emily Blunt. 7/10

A legmeglepőbb: The Guest


Ez a film groteszk. Egy kicsit nem tudtam eldönteni, hogy nagyon idegesít vagy nagyon szórakoztat.
Egy háborús hős vendégeskedik egy családnál, de furcsa dolgok történnek. Ez az a plot, amire én rögtön ráharaptam és alig vártam, hogy megnézhessem. (Ráadásul a You're Next, egyik kedvencem alkotói követték el.)
Nahátkérem. Ajánlom annak, aki szereti a groteszket és nem áll fel a szőr a hátán, ha indokolatlan dalbetétek másznak az arcába agresszíven, illetve annak, aki fel tudja dolgozni, ha nem derül ki minden. Mert ez a komponens azért elég idegesítő tud lenni. És még ajánlom hölgyek figyelmébe. Urak ne is nagyon próbálkozzanak vele.
Mert ez a thriller bizony az elejétől a végéig arról szól, hogy Dan Stevens mennyire szép egy pasi, de annyira szép, és annyira arról szól a film, hogy nem tud nem komikus lenni. És elfogadok ellenvéleményeket, de szerintem Dan jól állta a sarat és jól játszott. Ő maga nem volt komikus.
Összességében élveztem. Én szeretem a groteszket. 7/10

A csalódás: The Raven



Régóta hánykolódott a gépemen, míg rászántam magam. Szirmai Gé kritikája (2012 májusából) sem volt túl inspiráló, de mégis, Poe meg Cusack, nekem ezt előbb-utóbb látnom kellett.
És egyébként szerintem nem volt rossz. Mármint. Mutat valamit amire vagy amúgy is fogékony leszel, vagy amúgy is kikapcsolod. A hangulatot nem éreztem, nem volt borzongás, ahogy a Hollywood Hírügynökségnél is elhangzik: "Nem volt Poe.", de mégiscsak szép lassan elkezdtem izgulni.
Nézd meg, ha szereted Cusacket. ^^ 5/10


A legjobb színészi alakítás: Dan Stevens (The Guest)


A fent említett okokért.
Próbáljátok csak eljátszani ezt a karaktert ilyen elképesztő csöpögősen, bedobni valami indokolatlan szépfiúságot minden (!) jelenetben, és nem elbagatellizálni.
Engem megvett kilóra. (És most ne menjünk bele abba, hogy akkor is megvett volna, ha rosszul játszik, mert nézd már meg azokat a szemeket meg azt a testet, atyavilág! :$)


A plusz: The Net


A nyitójelenetben Sandra Bullock egy kockagépen tesztel pixeles játékot, amely egyszer csak elszáll, mire Bullock megállapítja, hogy ez bizony vírus.
Hát ennyire retro ez a film. (Egyébként 1995-ös, épphogy nem idősebb nálam.) És működik, érted?
Olyan buta film, de mégis izgalmas, és mégis működik, és nem tudtam nem utálni azért, mert buta.
Könnyed vasárnap délutáni nosztalgia gyanánt ajánlom. 7/10

Hát ennyi.
Futott még a Poseidon és a The Killers. Ezekről talán majd később. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése