2015. augusztus 4., kedd

T25 - 7. nap

Holnap kész leszek az első héttel!
Nem írtam minden nap, de mindig kitaláltam, hogy mit szeretnék majd írni, sokszor már edzés közben. Próbálom nem túl kimerítően összefoglalni az első benyomásaim.

Így kellett volna kinéznie az első hetemnek:


Ehhez képest én eleve szerdán kezdtem, és bár nehezebb nyomon követni, nem bánom. Rossz lett volna várni a kezdéssel egészen tegnapig. Illetve, bár senki nem ajánlja, én adtam magamnak némi mozgásteret is.
Az első nap volt a Cardio, ez tiszta sor.
A második napon eszeveszett izomlázzal keltem, de legyűrtem a Speed 1.0-t is. Edzés közben nem voltam büszke magamra: a sorozat lényege a gyorsaság. Namármost, mire ők már kétszer felugrottak, bírtam egyáltalán megmozdítani a lábam, elég vicces volt. Még Tania mozdulatai is túl nehéznek bizonyultak néhol. De nem baj, megcsináltam, és ez a lényeg!
A 3. napon a Total Body Circuit volt terítéken. Korábban olvastam, hogy ez a legnehezebb az összes közül. Ez nekem péntekre esett, na nekem pénteken már az ülés is gondot okozott a mindenre, de főleg csípőtől lefelé kiterjedő izomláz miatt. De lenyomtam. Edzés közben nagyon rosszul voltam: ostoroztam magam, mert alig bírtam mozogni, igazi "nyugdíjas" edzésre sikerült. Aztán estére megnyugtattam magam: még az én nyugdíjas edzésem is jóval több, mint amit egyesek tesznek magukért, vagy akár annál, amit én tettem magamért hónapokig.
Külön jó volt, hogy a péntek esti mulatságra a vádlimban érzett izomláz miatt kénytelen voltam magas sarkúban menni. Jelenleg egy magas sarkúm van, amit még kb. két éve vettem, és azóta nem viseltem nyilvánosan. (Igen, csak itthon a tükör előtt. :D) Azon túl, hogy tudtam járni és a vádlim nagyon kellemesen feszült, sokan meg is dicsérték a megjelenésem és én is nagyon jól éreztem magam. Tiszta haszon. ;)
A szombat és vasárnap szégyenszemre pihenőnap lett. Egy pihenő engedélyezett, a másikkal pedig megbékéltem. Megfelelő étkezéssel belefér.
A 4. napon, hétfőn pedig az Ab Intervals következett volna, de nagyon nem éreztem hozzá az erőt. Mert rossz kedvem volt, éreztem, hogy egy Cardio segítene a közérzetemen. Megcsináltam, és tényleg jobban lettem.
Igen, ma is kísértett az Ab Intervals. De ma sem sikerült. Ugyan ma is erős farizomlázzal ébredtem, nagyon kíváncsi voltam a Lower Focus-re. Úgyhogy ez következett ma, az 5. edzéssel töltött napon. Eddig talán ez a leghumánusabb session az Alphából, de nehogy azt higgyétek, hogy bírtam! A lunge a mumusom, nagyon utálom, és nagyon nehezen megy, úgyhogy helyette többnyire sima guggolást csináltam.

Egyébként máskor is, ha nem bírok megmozdulni és még Taniát sem bírom követni, guggolok. Nem 100%-os a hatékonyság, de legalább csinálom, ugye. Valószínűleg ezért is ölöm meg mindig ennyire a Gluteus Maximusom. :D

Holnap kutya kötelességem túllendülni az Ab Intervalson. Alapvetően egyébként szeretek hasazni, nem azért halogatom, mert rettegnék tőle - egyszerűen csak nem voltam hozzá motivált. És mert én bőven megelégszem egy lassabb fejlődéssel, nem görcsölök rá a sorrendre. Szerintem ez legyen a legnagyobb csalás az életemben, hogy hasazás helyett inkább a gyilkos cardiót választom! :D


Néhány további benyomásom a programról.
- Kicsit keveslem a bemelegítést. Például a magas pulzusszámon végzett, "ugrálós" edzések előtt javaslok kicsit előbb elkezdeni helyben járni, magas térdemelni. A mai, Lower Focus előtt pedig mindenképp érdemes végezni néhány guggolást egyéni tempóban - bár nem győzöm hangsúlyozni, a profi sportemberek tempója nem szentírás! -, illetve vádlizni: sarkakat emelgetni és pattogni. Shaun relatíve kevés időt szán a vádlira, ám annál gyilkosabb, és nem vagyok biztos benne, hogy egy kezdőnek ez egészséges. Természetesen magamat is a kezdőkhöz sorolom.
- Shaun természetesnek veszi, hogy mindenki tudja, hogyan kell helyesen guggolni. Nem, azt bizony sokáig gyakorolni kell. Évek óta guggolok, jobb iőpszakaimban súllyal is, de még mindig félek egy kicsit, hogy valami nem okés. Gyűjteni fogok ehhez anyagokat ide is. ;)
- A levezetés sem elegendő. Érdemes elvégezni, megnyugtató tud lenni a Cool down-t is vele együtt csinálni, én főleg élvezem, amikor nem látom a képernyőt, mert annyira izzadok. :D De Shaun egy profi, ráadásul férfi: férfiasan vezeti le. Én a legjobb nyújtásokat Rubint Rékától lestem el, de ehhez is gyűjtök majd szakirodalmat. :)
- Végezetül ismét elmondom: Shaun T edzésprogramja alapvetően férfias. Gyönyörű eredményt lehet vele elérni, de kevésbé spártai gyakorlatokkal kiegészítve, humánusan is lehet további gyakorlatokat végezni bizonyos izomcsoportokra. Nekem például nagy kedvencem a belső comb edzése, csodákat lehet vele elérni, hölgyek! Itt az én kedvenc programom rá. ^^


Összességében nagyon boldog vagyok az első hetemmel, és nem bánom, hogy kicsit csaltam, mert - természetesen megfelelő táplálkozás mellett - én máris látom, de legfőképpen érzem az eredményt. Csak ajánlani tudom! ^^

Keep working,
Barbie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése